Půjčovna Velorexů
Hadrák, hadraplán, montgomerák, velouš nebo prchající stan - to vše je historický Velorex
Velorex byl původně vyráběn jako malosériová výroba bratrů Stránských, později byla výroba znárodněna a v Solnici se začal vyrábět jako vozítko pro invalidy.

Projeďte se s větrem ve vlasech
A právě v tomto nádherném a jedinečném prostředí krkonošsko-orlického mezihoří Vám nabízíme možnost využít projížďky ve Velorexech (po dohodě může být k Velorexu přidělen řidič či řidič závodník). Můžete si zvolit na základě svého vlastního úsudku a zkušeností několik modelů:
- Velorex s obsahem 175ccm
- Velorex s obsahem 250ccm
- Velorex s obsahem 250ccm (s pravostranným řízením)
- Velorex s obsahem 350ccm
- Velorex s obsahem 750ccm (doplněn dle požadavku japonského zákazníka o japonský motor)
Podmínkou je dobrý zdravotní stav, životní/úrazové pojištění (možnost uzavření před samotnou projížďkou), řidičské oprávnění a v neposlední řadě souhlas či doporučení partnera.
Veškeré ceny jsou smluvní v závislosti na požadavku zákazníka. Těší se na Vás sportovní team Vila Barbora, vítěz republikové mistrovství ve Velorexech v letech 2009 a 2010 konaném v Boskovicích.
Kdo neví/nezná, co je Velorex, může plynule pokračovat na historii o Velorexech…
Historie
Cílem tříkolek bylo hlavně uspokojit požadavky trhu na vyšší bezpečnost a pohodlí. Jejich nespornou výhodou oproti motocyklům a autům byl rovněž ekonomičtější provoz, údržba, ale především nižší cena.
Krátce po druhé světové válce obrovsky vzrostla poptávka po malých vozech jako BMW, Zundapp, Messerschmidt. U nás vznikl první prototyp v roce 1943 v dílně bratří Stránských. Základní kostra tříkolového vozidla byla založena na trubkové konstrukci, kterou pokrýval tenký duralový plech. Zbytek byl sestrojen z náhradních dílů motocyklů, a tak vznikl OSCAR. Následná poptávka na trhu po jakýchkoli vozidlech posunula vývoj tohoto modelu do sériové výroby, zároveň se produkce v roce 1951 přesunula do Solnice v Orlických horách. V listopadu 1971 byla výroba tříkolových Velorexů ukončena.
V roce 2010 byl na veletrhu Motosalon na brněnském výstavišti představen nástupce Velorexu pod novou značkou Velor-x-trike. Nový model, který je vybaven nejmodernější technikou, připomíná vzhledem starý Velorex sklonem karoserie, pohonnou jednotkou z motocyklu, víčkem u nádrže či průduchy u sání motoru. Nově jsou přidána xenonová světla, LCD dotykové displeje, čtyřbodové pásy. Původní plátěný plášť je sestrojen z laminátu.
Současnost - najdete ji na novoměstkém zámku
Ve spolupráci s naším partnerem, zámkem Nové Město nad Metují, jsme pro Vás připravili jedinečnou expozici několika modelů Velorexů. Na nádvoří zámku jsou k vidění zachovalé exponáty původních hadraplánů, které zámku propůjčil majitel Vily BARBORY, pan Bernášek. Více v naší sekci Kam vyrazit nebo přímo na webových stránkách novoměstkého zámku.